Sisältömarkkinointi-blogi rankkaa neljännesvuosittain suomenkieliset markkinointiaiheiset blogit. Arviointiin vaikuttavat mm. blogin päivitystiheys, sisällön oleellisuus ja hyödyllisyys sekä Google PageRank.
Tämän kertainen arviointi on tehty huhtikuun 2011 alusta kesäkuun loppuun mennessä julkaistujen kirjoitusten perusteella.
|
Järjestyksestä ei ole valitusoikeutta ja tuomaristo on lahjomaton. Voit kuitenkin kertoa oman näkemyksesi listatuista blogeista ja niiden keskinäisistä paremmuuksista.
Internetmarkkinointi on pitkäjänteistä puuhaa, joten listasijoituksetkaan eivät vaihdu nopeasti. Tämä näkyy muun muassa siinä, että jo lakkautettu Gurumarkkinointi-blogi keikkuu listan kärjessä. Parantainen ja Apunen tekivät huhti-toukokuussa niin hyvää työtä, ettei heidän kärkipaikkaansa kukaan pystynyt vielä viemään.
Kun teet jotain, tee se kunnolla. Silloin pääset nauttimaan työsi hedelmistä pitkään. – Janne Ansaharju
5 vastausta aiheeseen “Markkinointiblogit TOP 21 (2/2011)”
Teet Janne hyvää työtä.
Listaa voi käyttää myös ns. lukulistana. Esimerkiksi Suodattimen blogiin päädyin juuri tämän listan kautta.
[…] Me Tuplaamon jullit Pasi & Jukka pyydämme täten anteeksi kaikilta blogimme lukijoilta loppukevään ja alkukesän postaustemme heikkoa tasoa. Tasonpudotuksen on noteerannut myös Sisältömarkkinointi.fi, jonka neljännesvuosittaisessa blogilistauksessa Tuplaamo on pudonnut kakkossijalta kolmanneksi. […]
Kiitos listauksesta. Sivuiltasi löytää aina uutta mielenkiintoista tietoa.
Erinomainen lista blogeja, jotka ovat aktiivisia. Kyllä Suomessakin osataan. Olen etsinyt ja löytänyt ison kasan kuolleita markkinointiblogeja. Kyllä mielestäni yrityksen kerran kuukaudessa pitäisi jaksaa sivuillensa jotain kirjoittaa. Kiitos Janne tästä.
Googlen PageRankia ei tulisi kuitenkaan liikaa tuijottaa.
Kiitos kaikille kiitoksista!
Teemu, tämän listan ykköstarkoitus on se, että markkinointiblogit löydettäisiin paremmin. Listasijoituksia ei kannata liikaa tuijottaa, mutta ne ovat kiva lisä ja virike bloggaajille.
Lauri, Google PageRank on minusta mielenkiintoinen arvostelun osa-alue. Se kertoo omalta osaltaan sivuston suosiosta. Listallani ei paljon pudota tai lasketa PageRank-arvon perusteella.
Olen pyrkinyt mahdollisimman monipuoliseen arviointiin, jossa korostuvat aktiivisuus, jatkuvuus, sisällön hyödyllisyys muillekin kuin julkaisijan asiakkaille ja se, että blogin teema on selkeästi markkinoinnillinen.