Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointia voi tehdä kahdesta syystä

Sisältömarkkinointi houkuttaa yrityksia kahdesta syystä:
  1. Se on edullinen tapa saada tuntematon yritys maailman kartalle ja
  2. toisaalta isot yritykset ovat kyllästyneet portinvartijoihin.

Aloittelevan yrityksen on hankala päästä esille perinteisissä medioissa. Harvalla on niin mahtavia palveluita ja tuotteita, että toimittajat innostuisivat kertomaan niistä tiedotusvälineissä. Toki kannattaa yrittää, mutta muutaman epäonnistuneen lehdistötiedotteen jälkeen into varmasti hiipuu.

Suuryritykset ovat koko blogihistoriallisen ajan kiinnostuneet sisältömarkkinoinnista lehdistön ”sensuurin” vuoksi. Tunnetutkaan toimijat eivät luonnollisesti saa tiedotusvälineiden kautta julki kaikkea, mitä haluavat. Median vääristely on myös suuri pelko.

Dallas Mavericks -joukkueen omistaja Mark Cubain kertoo bloginsa olleen vastaisku mediaa kohtaan:

Olin väsynyt nelituntisiin haastatteluihin, joiden pohjalta syntyneet viisisataa sanaa sisältävät jutut eivät vastanneet haastattelujen sisältöä. – – Tuon tyyppiset kokemukset saivat minut ryhtymään bloggaajaksi.
– Mark Cubain Robert Scoblen ja Shel Israelin kirjassa Blogit ja bisnes – Yritys 2.0.

Yritys voi siis ryhtyä itse julkaisijaksi:

  • Tiedotteet nettisivuille,
  • artikkelit ja vinkit blogiin,
  • oppaat ladattavaksi,
  • kuvat ja videot sosiaalisen median gallerioihin ja
  • mikä estää painattamasta omaa asiakaslehteä.
Sisältömarkkinoinnin suurin hyöty on pääsy suoraan kontaktiin asiakkaan kanssa, ilman välikäsiä. Omissa julkaisuissa – oikealla strategialla – kohderyhmä on juuri oikea, eikä sinne päin, kuten usein on lehtiä, radiota tai televisiota hyödynnettäessä.

Kirjoittanut Janne Ansaharju

Olen sisällöntuottaja ja old-school-bloggaaja, jolla on myös visuaalista silmää ja laaja kokemus sosiaalisen median eri kanavista. Minulla on vahva viestintä- ja markkinointiosaaminen, ja olen työskennellyt monien eri alojen yritysten ja järjestöjen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *