Kategoriat
Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi kiinnostaa yrittäjiä

Hakukoneoptimointi mietityttää jatkuvasti yrittäjiä. Hyvä, kun sen tärkeys ollaan pikku hiljaa sisäistämässä. Osataanko sitä tai ollaanko siihen valmiita satsaamaan, on sitten eri juttu.

Tiivistettynä voisi sanoa, että hakukoneoptimoinnissa ripotellaan sivustolla sopivassa suhteessa haluttuja hakusanoja. Ne ovat hakukoneen ruokaa.

Hakukoneoptimointi vaatii aikaa tai rahaa. Hakukoneoptimointi vaatii jatkuvaa seurantaa. Varsinkin kilpailluilla termeillä sitä voidaan sanoa jopa vaikeaksi. Ei siis ole aivan sama millä sanoilla pyrkii hakutulosten ykköseksi. Kannattaa etsiä fraaseja, joilla muut eivät optimoi, mutta jotka kuuluvat asiakkaan aktiiviseen sanavarastoon.

Helpoiten optimointi onnistuu kirjoittamalla blogikirjoituksia, joissa halutut sanat esiintyvät sopivassa suhteessa. Samalla saat lukijoilta linkityksiä, joilla on myös merkitys sijoitukseen.

Tässä muutama vinkki hakukoneoptimointiin vanhoista postauksistani:

Paikallinen yrittäjä, muista lisätä kotikuntasi edes johonkin kohtaan sivustossasi ja blogissasi. Ja tietysti kannattaa hyödyntää ilmaista näkyvyyttä Google Places of Business -palvelussa.

Kirjoittanut Janne Ansaharju

Olen sisällöntuottaja ja old-school-bloggaaja, jolla on myös visuaalista silmää ja laaja kokemus sosiaalisen median eri kanavista. Minulla on vahva viestintä- ja markkinointiosaaminen, ja olen työskennellyt monien eri alojen yritysten ja järjestöjen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *