Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Miksi minulle ei myydä kahvia?

Istuskelen taas kauppakeskuksen leikkipaikan liepeillä. Lapset peuhaavat ja minä odottelen joutilaana vaimoa shoppailukierrokselta.

Vajaan 15 metrin päässä on kahvila, mutta minulle ei koskaan tulla tarjoamaan kahvia. En ole aikeissa ostaa, mutta sen verran tekee mieli, etten tohtisi kieltäytyä. Miksei kahvila halua tehdä lisää myyntiä.

Minäkin pelkään tyrkyttämistä, mutta useita asiakkaita passiivisuuteni vuoksi menettäneenä ymmärrän, että aina kannattaa myydä. Jos kuvittelen, että asiakas kyllä kertoo, kun hän haluaa ostaa, huomaan, että asiakas on entinen ja investoinut merkittäviä summia kilpailijalle.

[inlinetweet prefix=”” tweeter=”@Nettitehostin” suffix=””]Ja minä kun luulin asiakkaan budjettia pieneksi, enkä tohtinut tyrkyttää.[/inlinetweet]

 

Kirjoittanut Janne Ansaharju

Olen sisällöntuottaja ja old-school-bloggaaja, jolla on myös visuaalista silmää ja laaja kokemus sosiaalisen median eri kanavista. Minulla on vahva viestintä- ja markkinointiosaaminen, ja olen työskennellyt monien eri alojen yritysten ja järjestöjen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *