Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Riippumattoman median myytti

Taloussanomien kumppanuusblogi sai Julkisen sanan neuvostolta langettavan tuomion piilomainonnasta. Blogin sisältö ei eroa tarpeeksi toimitetusta aineistosta.

Matti Apunen tivasi toimittajien poliittista kantaa jo vuonna 2010 Hesarin kolumnissa. Itse närkästyin Pentti-Oskari Kankaan piilomarkkinointipalstasta lokakuussa 2012.

Mediatalot tarjoavat sisältömarkkinointia yrityksille. Mediatalot ovat liikeyrityksiä. Ne ovat riippuvaisia asiakkaista (= rahasta). Onko se ongelma, kuten Ilona Hiila kirjoittaa MarMai-blogissaan Kuningassisältöä?

Kun kaikki näyttää olevan sitoutunutta ja riippuvaista, pitäisikö kokonaan luopua riippumattoman median käsitteestä?

Kirjoittanut Janne Ansaharju

Olen sisällöntuottaja ja old-school-bloggaaja, jolla on myös visuaalista silmää ja laaja kokemus sosiaalisen median eri kanavista. Minulla on vahva viestintä- ja markkinointiosaaminen, ja olen työskennellyt monien eri alojen yritysten ja järjestöjen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *