Montako sanaa on tarpeeksi blogipostaukseen?

Montako sanaa on tarpeeksi blogipostaukseen?

Hakukoneoptimoinnista kiinnostuneet bloggaajat seuraavat silmä kovana, miten Google fiksaa algoritmiaan suosimaan aina vaan pidempiä tekstejä. Muutama vuosi sitten suositukset olivat 300 – 500 sanaa. Nyt puhutaan jo tuhannen ja yhden sanan tarinoista. Pitäisikö tekstin olla yli 1200 sanaa?

Osa bloggaajista on sitä mieltä, että Googlen algoritmeille voi antaa piut paut. Osa voi ja osa ei. Suomessa taitaa olla muutama bloggaajaa, joita etsitään enemmän nimen kuin hakusanojen perusteella. Jos et kuulu näihin viiteen, suosittelen ottamaan hakukoneet jossain määrin huomioon.

(lisää…)

Hakukoneoptimointi kiinnostaa yrittäjiä

Hakukoneoptimointi mietityttää jatkuvasti yrittäjiä. Hyvä, kun sen tärkeys ollaan pikku hiljaa sisäistämässä. Osataanko sitä tai ollaanko siihen valmiita satsaamaan, on sitten eri juttu.

Tiivistettynä voisi sanoa, että hakukoneoptimoinnissa ripotellaan sivustolla sopivassa suhteessa haluttuja hakusanoja. Ne ovat hakukoneen ruokaa.

Hakukoneoptimointi vaatii aikaa tai rahaa. Hakukoneoptimointi vaatii jatkuvaa seurantaa. Varsinkin kilpailluilla termeillä sitä voidaan sanoa jopa vaikeaksi. Ei siis ole aivan sama millä sanoilla pyrkii hakutulosten ykköseksi. Kannattaa etsiä fraaseja, joilla muut eivät optimoi, mutta jotka kuuluvat asiakkaan aktiiviseen sanavarastoon.

Helpoiten optimointi onnistuu kirjoittamalla blogikirjoituksia, joissa halutut sanat esiintyvät sopivassa suhteessa. Samalla saat lukijoilta linkityksiä, joilla on myös merkitys sijoitukseen.

Tässä muutama vinkki hakukoneoptimointiin vanhoista postauksistani:

Paikallinen yrittäjä, muista lisätä kotikuntasi edes johonkin kohtaan sivustossasi ja blogissasi. Ja tietysti kannattaa hyödyntää ilmaista näkyvyyttä Google Places of Business -palvelussa.

4 vaihetta juorun pysäyttämiseen verkossa

Kirjoittavista häiriköistä voi muodostua yritykselle tai yksittäiselle asiantuntijalle todellinen riesa.

Yrityksen tai asiantuntijan nimellä googlatessa ikävät viestit saattavat nousta hakutuloksissa kärkeen. Pahimmassa tapauksessa esille nousevat perättömät juorut tai jo sovitut vanhat asiat.

Netistä mitään ei saa kokonaan poistettua, joten häiritsevä sisältö on saatava lakaistua virtuaalimaton alle.

(lisää…)

Some-konsultti ei luota sosiaaliseen mediaan

Sosiaalista mediaa pidetään mainiona markkinointikanavana. Sosiaalisen median (tuttujen kesken somen) konsultit eivät kuitenkaan usko, että se toimisi myyntikanavana.

Sain sähköpostiini viestin, jossa tarjottiin yritykselleni sosiaalisen viestinnän palvelua. Tarjotussa palvelussa ei ollut mitään vikaa. Ongelmana oli markkinointitapa. Täytyykö sosiaalisen median osaajan turvautua niin arveluttavaan toimintaan kuin kylmäviestiin (vrt. kylmäsoitto)?

Luulisi konsultin pitävän kunnia-asiana sitä, että käyttää markkinoinnissaan ainoastaan niitä metodeja, joita asiakkaillekin tyrkyttää.

Sosiaalinen media toimii myynnin tukena

Sosiaalinen media toimii myynnissä, kunhan muistetaan muutama asia:

(lisää…)

Hakukoneoptimointi epäonnistui

Tein toukokuussa sopimuksen parturimestari Iitu Itäluodon kanssa Parturi Iitukka -sivuston hakukoneoptimoinnista. Kolme kuukautta vanha parturin sivusto ei näkynyt hakukoneissa ollenkaan. Iitu oli huolissaan syystä. Lupasin auttaa parhaani mukaan.

Sopimuksemme oli osapuilleen tällainen: Jos saan Iitukan sivuston näkymään Googlen etusivulla 3 kuukaudessa valituilla hakulauseilla, Iitu maksaa palveluksesta sovitun korvauksen. Jos tulos ei toteudu, en veloita työstäni mitään.

Niin siinä sitten kävi. Kolme kuukautta meni, eivätkä tavoitteet täyttyneet. Parhaimmillaan sivusto kävi Googlen sijalla 11, eli toisella sivulla.

(lisää…)

Pin It on Pinterest

porno indir porno izle gay porno porno indir gay hikayeleri istanbul escort istanbul escort escort bayan