Kategoriat
Hakukoneoptimointi Nettisivut

Yksi sana löytyy hakukoneella paremmin kuin tuhat kuvaa

Kuvien hakukoneoptimointi on välttämätöntä, sillä hakukoneet eivät näe kuvia. Ne osaavat lukea vain tekstiä. On siis käytävä hommiin, jotta voisit saada kuvillesi näkyvyyttä. Kuvat ovat oleellista sisältöä netissä. Kuva voi kertoa yhdellä silmäyksellä sen, mitä ei selitetä tuhannella sanallakaan. Kun Google on sokea kuville, kuva tarvitsee kaverikseen ne tuhat sanaa.

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Google: Laadukas sisältö lyö hakukoneoptimointipahikset 6-0

Google ilmoitti muuttavansa hakukoneen hakuperusteita (algoritmeja) siten, että laadukkaiden, yksilöllistä sisältöä tuottavien sivustojen sijoitukset nousevat. Googlen mukaan muutos ei ole kovin suuri, mutta tällä pyritään pudottamaan hakutulosten kärjestä sivustoja, jotka pyrkivät pärjäämään kopioidulla sisällöllä. Google-hakukone pyrkii hakukriteerien virittelyllä auttamaan hakijaa löytämään osuvampia ja laadukkaampi sivustoja. Se on luonnollisesti tervetullutta. Toisaalta se kertoo siitä, että sisältömarkkinoinnin […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Blogikirjoittajan muistilista: 8 askelta timangiin verkkotekstiin

Blogitekstin kirjoittaminen on prosessi siinä kuin mikä tahansa muukin kirjoitustyö. Prosessista voidaan laatia muisti- tai varmistuslistoja, joilla taataan kirjoitusten laatu artikkelista toiseen. Verkkokirjoittaminen eroaa muusta kirjoittamisesta siinä, että hyvä verkkoteksti on aina hakukoneoptimoitua. Kun opettelet perusprosessin ulkoa, sinun on helpompi päästää luovuutesi valloilleen.

Kategoriat
Bloggaaminen Facebook Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Miten voit kehittää blogiasi kävijäseurannalla?

Kävijäseuranta, web-analytiikka on mainio tapa kerätä kävijöistä tietoa ja kehittää blogia – tai mitä tahansa verkkosivua. Minä käytän blogissani Google Analytics -kävijäseurantaa ja Facebook Share Statistic -lisäosaa. Toki blogissa voi tehdä paljon muitakin havaintoja, mutta tilasto on aina tilasto*. Olen kirjoittanut tätä blogia vuoden verran. Virallinen merkkipäivä oli lauantaina 22.1. Uskokaa tai älkää on todella […]

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Blekko-hakukone pyrkii välttämään hakukoneoptimoidut tulokset

Hakukoneoptimoinnilla parannetaan verkkosivustojen näkyvyyttä hakukoneissa. Optimoinnista johtuen hakukoneiden tuloksia pidetään keinotekoisina. Tulosten kärjessä ovat ensin Googlelta ostetut mainokset, eli yleensä kolme ensimmäistä sponsoroitua linkkiä. Loput tulokset ovat niin sanottuja luonnollisia tuloksia. Google hallitsee melko suvereenisti hakukonemarkkinoita. Googlen osuus on tutkimuksesta riippuen ollut 70 – 90 prosenttia kaikista hauista. Suomessa prosenttiluku taitaa olla jopa yli 90. […]