Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sosiaalinen media

Some-konsultti ei luota sosiaaliseen mediaan

Sosiaalista mediaa pidetään mainiona markkinointikanavana. Sosiaalisen median (tuttujen kesken somen) konsultit eivät kuitenkaan usko, että se toimisi myyntikanavana. Sain sähköpostiini viestin, jossa tarjottiin yritykselleni sosiaalisen viestinnän palvelua. Tarjotussa palvelussa ei ollut mitään vikaa. Ongelmana oli markkinointitapa. Täytyykö sosiaalisen median osaajan turvautua niin arveluttavaan toimintaan kuin kylmäviestiin (vrt. kylmäsoitto)? Luulisi konsultin pitävän kunnia-asiana sitä, että käyttää […]

Kategoriat
Facebook Hakukoneoptimointi

Varmista osuma oikein tehdyllä linkillä

Oikein tehty linkitys on hyvää palvelua ja helpottaa ostamista. Epäonnistunut linkki suututtaa klikkaajan. Ei siis ole ihan sama, miten linkität sisältöösi.

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Älä suostu yrityksen Facebook-kaveriksi

Älä ryhdy yrityksen Facebook-kaveriksi. Olemalla yrityksen kaveri luovutat henkilökohtaiset tietosi yrityksen käyttöön. Useimmat Facebook-käyttäjät ovat huolissaan yksityisyydestään ja yksityisyysasetuksistaan. Facebookin tiedetään keräävän käyttäjätietoja ja luovuttavan niitä yritysten markkinointikäyttöön. Yksi esimerkki tästä on Facebook-mainokset, joissa kerrotaan sen-ja-sen tykkäävän tästä-ja-tästä sivusta. Edelleen on olemassa paljon yrityksiä, joilla on Facebook-sivun sijasta Facebookin henkilöprofiili. Näistä yrityksistä ei voi ”tykätä” […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Tarjoukset eivät toimi Facebookissa

– Matkatoimiston myynti romahti, kun fanimäärä kasvoi Facebookissa. Näin kertoi tiistaina 3.4.2012 Savon Sanomien haastattelema myynnin johtamisen professori Petri Parvinen. Taloussanomat otsikoi aiheen melko raflaavasti: ”Liika Facebook-fanitus vähentää myyntiä”. Ymmärrän vetävän otsikon tärkeyden, mutta eikö nyt yleistetty vähän liikaa? Todellisuudessa kysymys on siitä, että sosiaalisessa mediassa saa mitä tilaa. Jos fanit ovat tykänneet erikoistarjousten ja etujen […]

Kategoriat
Sosiaalinen media

”Vaillinaisilla lauseilla, lyhenteillä ja hymiöillä pärjää ehkä sosiaalisessa mediassa”

Lueskelin toukokuussa ilmestynyttä Kotiliesi-lehteä (3.5.2011). Myönnetään, että neljä kuukautta vanha aikakauslehti on kivikautinen, mutta onhan aikakauslehti jo ilmestyessään vähintään kuukauden vanha. Joka tapauksessa ällistyin Leeni Peltosen pääkirjoituksen tokaisua: Vaillinaisilla lauseilla, lyhenteillä ja hymiöillä pärjää ehkä sosiaalisessa mediassa, mutta koko elämää ei kuitenkaan eletä Facebookissa.