Kategoriat
Markkinointistrategia Sosiaalinen media

Sosiaalinen media on kuollut

– eläköön sosiaalinen media Sosiaalinen media tarkoittaa kaikkia internetissä julkaistavia härpäkkeitä, joiden sisältöä voi avoimesti tai pienellä porukalla rukkailla mielensä mukaiseksi. Sosiaalinen media ei tarkoita mitään. Olen korviani myöten täynnä puhetta: sosiaalinen media on muutakin kuin Facebook. No, onhan se, mutta mitä? Siihen on niin monta erilaista vastausta kuin vastaajaakin.

Kategoriat
Bloggaaminen Sosiaalinen media

Apua, joku likaa mainettani blogissaan

Jos sinusta tai yrityksestäsi kirjoitataan netissä jotain ikävää, lakimiehistä on hyvin vähän apua. Arvostusta ei voi vaatia. Se täytyy ansaita. Kolhiintunutta mainetta voi siis korjata vain pyytämällä anteeksi, hyvittämällä ja osallistumalla rakentavasti keskusteluun. Silloin tällöin Suomessakin tulee esille tapauksia, joissa yritys kokee tulleensa kaltoin kohdelluksi sosiaalisessa mediassa. Julkaisijan voi haastaa oikeuteen syystä tai toisesta, mutta […]

Kategoriat
Facebook

Facebook-ryhmä Facebook-sivuksi manuaalisesti

Minulta on peräkkäisinä päivinä kysytty useaan kertaan, miten Facebook-ryhmästä saisi tehtyä sivun? Siihen ei ole olemassa samanlaista työkalua kuin profiilin muuttamiseen sivuksi. Siitä huolimatta ryhmä on joskus vaihdettava sivuksi. Tätä pähkäillään yllättävän usein, koska Facebookin alkuaikoina luotiin paljon ryhmiä – ennen kuin sivuja oli tai niitä ymmärrettiin käyttää.

Kategoriat
Sosiaalinen media

Alaston mokailee sosiaalisessa netissä

YLE:n Ajankohtaisen kakkosen A2 Teema-illassa 29.3.2011 keskusteltiin netistä ja sosiaalisesta mediasta. Studiodepatti osoitti selkeästi, miksi sosiaalista mediaa on usein sanottu asenteeksi, eikä kanavaksi tai välineeksi. Sosiaalista nettiä käytetään tai pelätään. Sosiaalinen paine sen käyttämiseen on suuri, mutta nakuilun ja mokailun pelko ovat vielä suurempia.

Kategoriat
Facebook

Yrityksen Facebook-profiili oikeaksi yrityssivuksi

Muunna yrityksesi profiili yrityksille ja tuotteille tarkoitetuksi Facebook-sivuksi uudella muuntotyökalulla. Facebook on tehnyt hienon työkalun firmoille, jotka ovat epähuomiossa perustaneet yritykselleen tai tuotteelleen yksityishenkilölle tarkoitetun profiilin. Tämä ei ole aprillipila, vaikka se saattaa siltä vaikuttaa. Niin tarpeellisesta ominaisuudesta tässä on kysymys. Miksi profiili pitäisi vaihtaa sivuun?