Kategoriat
Bloggaaminen

Mistä löytyy blogille napakka nimi?

Blogin nimeäminen on yllättävän haasteellista. Siksi kaikki vinkit, jotka auttavat ristimisessä, ovat yleensä tarpeen. Vaikeinta blogin nimeämisessä ei yleensä ole se, ettet keksi yhtään hyvää nimeä, vaan se, että kaikki hyvät tuntuvat olevan jo käytössä. Tärkeimpänä asiana pidän sitä, että nimi olisi samankielinen kuin tulevat blogikirjoitukset. Jos aiot blogata suomeksi, ei kannata antaa blogille vaikeaa […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Miksi ihmeessä aloitit bloggaamisen?

Kysypä itseltäsi välillä, miksi oikeastaan teet tätä? Viimeistään siinä vaiheessa, kun olet siirtymässä tuuribloggaamisesta tavoitteelliseen julkaisemiseen. Olet ehkä jo ennen ensimmäistäkään julkaisua asettanut itsellesi ja blogillesi näpsäkät tavoitteet. Työn touhussa tavoitemäärittelysi on saattanut unohtua pöytälaatikkoon tai peräti konsultin arkistoon. Kun olet löytänyt sen, sitä voi joutua täsmentämään tai on sopiva hetki kokonaan muuttaa kurssia.

Kategoriat
Bloggaaminen

Mannisen lääke tekstihalvaukseen

Bloggaajalle voi iskeä kirjoittajan blokki. Halvaus käy helposti ylitsepääsemättömäksi. Ongelma on niin yleinen, että siitä on kirjoitettu hyllymetreittäin kirjoja ja nettikin on pullollaan ohjeita sen välttämiseksi tai siitä toipumiseksi. Kirsti Manninen antoi yhden vinkin Puheen Aamu -ohjelmassa. Mannisen mukaan kirjoittamisessa on tärkeää se, että tekstiä syntyy. Myöhemmin on se aika, jolloin kriittisesti editoidaan.

Kategoriat
Bloggaaminen

Millainen on hyvä blogi?

Tavoitteellinen bloggaaminen -Facebook-ryhmässä tuli esille kysymys: Milloin blogista tulee suosittu? Ajattelen, että suositulla blogilla on paljon säännöllisiä lukijoita. Vähän niin kuin paperilehdellä olisi paljon kestotilaajia. Absurdi ajatus, mutta avautuu esimerkkinä meille ennen 80-lukua syntyneille. Blogin suosiota ei voi mitata pelkästään kävijämäärällä, mutta hyvässä blogissa on paljon kävijöitä. Jos kävijämäärä on suuri, jotain on tehty hyvin […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Asiakkaasi päättävät onko sisältösi arvokasta

Mistä tietää, onko sisältö arvokasta vai pelkkää tuubaa? Lukija on ainoa todellinen mittari. Vaikuttunut lähimmäinen on myyty – todennäköisesti tuotteesi ja palvelusikin.