Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Sosiaaliseen mediaan ei mennä ostoksille

Sosiaalinen media ei ole paikka, josta ensisijaisesti etsitään ostettavaa. Siksi yrityksellä pitää olla erikseen paikka, jonne löydetään ostoksille. Kaupanteko alkaa yleensä tiedonhankinnalla hakukoneesta. Tärkeää silloin on saada ”kauppapaikka” hakutulosten kärkipäähän. Tässä on Facebookilla, Twitterillä, Google plussalla ja LinkedInillä statistin rooli – ei merkityksetön, mutta vähäinen. Yhteisöpalveluilla on oma roolinsa ostoprosessissa. Nuoremmilla ikäluokilla merkitys on suurempi, […]

Kategoriat
Bloggaaminen Facebook Sosiaalinen media

Herätä uinuvat tykkääjät Facebookissa

Tuntuuko siltä, että kukaan ei enää tykkää ja kommentoi Facebook-päivityksiäsi? Oletko kuullut, että Facebook on rajoittanut sivusi näkyvyyttä faneille? No, se on puppua. Facebook ei rajoita yrityssivusi näkyvyyttä. Teet sen ihan itse.

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinoinnin aiheet tulevat asiakkailta

Ehdottaessani yrittäjille blogin perustamista ensimmäinen kysymys yleensä on, miten niitä aiheita riittää puoleksi vuodeksi, jos julkaisutahti on teksti viikossa? Yllätys on valtava, kun huomataan kuudessa kuukaudessa raapaitun vain pintaa. Eipä niitä aiheita itse tarvitsekaan keksiä. Ne tulevat asiakkailta. Kuuntele heitä ja kirjoita, kuvaa tai videoi aina jotain asiakkaita kiinnostavaa. 4 askelta lisämyyntiin netissä Blogin lisäksi […]

Kategoriat
Bloggaaminen Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Älä pelkää, ota valta omiin käsiisi

Jos uskot – tai pelkäät – että blogia kirjoittajalla voi vaikuttaa, mikset käyttäsi sitä oman bisneksesi hyväksi? Tee sisältömarkkinointisuunnitelma.

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sosiaalinen media

Some-konsultti ei luota sosiaaliseen mediaan

Sosiaalista mediaa pidetään mainiona markkinointikanavana. Sosiaalisen median (tuttujen kesken somen) konsultit eivät kuitenkaan usko, että se toimisi myyntikanavana. Sain sähköpostiini viestin, jossa tarjottiin yritykselleni sosiaalisen viestinnän palvelua. Tarjotussa palvelussa ei ollut mitään vikaa. Ongelmana oli markkinointitapa. Täytyykö sosiaalisen median osaajan turvautua niin arveluttavaan toimintaan kuin kylmäviestiin (vrt. kylmäsoitto)? Luulisi konsultin pitävän kunnia-asiana sitä, että käyttää […]