Sisältö ei ole kuningas, vaan nöyrä palvelija. Palvele sisällöllä asiakastasi kuin kuninkaallista.
Avainsana: asiakas
Sisältömarkkinointi on asiakaslähtöistä markkinointia, mutta tuotteita kaupittelevan on pidettävä tuote keskiössä. Tuotteesi on vastaus asiakkaan kysymykseen. Sinun tehtäväsi on miettiä, mikä kysymys on. Rakenna sisältömarkkinointisi tuotteen ympärille.
Yllättävää kyllä, moni sisällöntuottaja ei ymmärrä sisältömarkkinoinnin ja mainoksen eroa. Olen törmännyt tähän erityisesti asiakaslehtien kohdalla. Ongelmia ilmenee myös muissa yhteyksissä. Asiakaslehti voi olla hyvää sisältömarkkinointia. Tottakai painettu lehti on aika haalistunut ja ”vanha musta”. Sillä voi silti olla käyttöä, jos ymmärtää mainoksen ja sisältömarkkinoinnin eron. Ihan totta, kaikissa asiakaslehdissä ei selvästikään olla ymmärretty hyvän […]
Sisältömarkkinointi on ajatuksen lukua etukäteen. Mentalisti Noora Karma antoi Arto Nybergin ohjelmassa näytteen, kuinka se käytännössä tapahtuu. Karma oli toimittanut saman päivän Uusimaa-lehteen isänpäiväonnittelun, jossa mainittiin Arto nybergin ajattelevan sisiliskoa. Kuinka ollakaan, Arto kirjoitti suorassa lähetyksessä, kaikista suomen kielen sanoista, juuri sisilisko-sanan. Arto ei siis tiennyt lehdessä julkaistusta onnittelusta, eikä Noora voinut tietää etukäteen, minkä […]
Ehdottaessani yrittäjille blogin perustamista ensimmäinen kysymys yleensä on, miten niitä aiheita riittää puoleksi vuodeksi, jos julkaisutahti on teksti viikossa? Yllätys on valtava, kun huomataan kuudessa kuukaudessa raapaitun vain pintaa. Eipä niitä aiheita itse tarvitsekaan keksiä. Ne tulevat asiakkailta. Kuuntele heitä ja kirjoita, kuvaa tai videoi aina jotain asiakkaita kiinnostavaa. 4 askelta lisämyyntiin netissä Blogin lisäksi […]