Kategoriat
Bloggaaminen

Onko blogissasi ruuhkaa? – 4 työkalua kävijäseurantaan

Mistä voit tietää, onko blogisivustosi autio vai ruuhkainen? Blogiin kannattaa asentaa kävijäseurantatyökalu. Kävijäseurannalla voi seurata kävijöiden erilaisia liikkeitä. Luonnollisesti on kiinnostavaa, kuinka paljon blogissa on kuukausittaisia vierailijoita. Sen lisäksi kannattaa tarkkailla, kuinka paljon kommentteja artikkelisi keräävät ja jaetaanko sisältöjäsi sosiaalisessa mediassa.

Kategoriat
Bloggaaminen

Mistä löytyy blogille napakka nimi?

Blogin nimeäminen on yllättävän haasteellista. Siksi kaikki vinkit, jotka auttavat ristimisessä, ovat yleensä tarpeen. Vaikeinta blogin nimeämisessä ei yleensä ole se, ettet keksi yhtään hyvää nimeä, vaan se, että kaikki hyvät tuntuvat olevan jo käytössä. Tärkeimpänä asiana pidän sitä, että nimi olisi samankielinen kuin tulevat blogikirjoitukset. Jos aiot blogata suomeksi, ei kannata antaa blogille vaikeaa […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Mannisen lääke tekstihalvaukseen

Bloggaajalle voi iskeä kirjoittajan blokki. Halvaus käy helposti ylitsepääsemättömäksi. Ongelma on niin yleinen, että siitä on kirjoitettu hyllymetreittäin kirjoja ja nettikin on pullollaan ohjeita sen välttämiseksi tai siitä toipumiseksi. Kirsti Manninen antoi yhden vinkin Puheen Aamu -ohjelmassa. Mannisen mukaan kirjoittamisessa on tärkeää se, että tekstiä syntyy. Myöhemmin on se aika, jolloin kriittisesti editoidaan.

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Hakukoneoptimointi epäonnistui

Tein toukokuussa sopimuksen parturimestari Iitu Itäluodon kanssa Parturi Iitukka -sivuston hakukoneoptimoinnista. Kolme kuukautta vanha parturin sivusto ei näkynyt hakukoneissa ollenkaan. Iitu oli huolissaan syystä. Lupasin auttaa parhaani mukaan. Sopimuksemme oli osapuilleen tällainen: Jos saan Iitukan sivuston näkymään Googlen etusivulla 3 kuukaudessa valituilla hakulauseilla, Iitu maksaa palveluksesta sovitun korvauksen. Jos tulos ei toteudu, en veloita työstäni […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Mobiilia sisältömarkkinointia: 4 esimerkkiä etätyöstä sisällöntuotannossa

  Internet ja mobiililaitteet ovat vapauttaneet sisällöntuottajat tekemään etätyötä melkein missä vain. Toki sisällöntuotantoa on voinut tehdä aiemminkin kentällä, mutta nyt se on mahdollista ilman suuria investointeja ja raskasta kalustoa. Neljä yrittäjää ovat päättäneet hyödyntää näitä mahdollisuuksia – kaikki hieman eri tavalla.