Kategoriat
Bloggaaminen

Millainen on hyvä blogi?

Tavoitteellinen bloggaaminen -Facebook-ryhmässä tuli esille kysymys: Milloin blogista tulee suosittu? Ajattelen, että suositulla blogilla on paljon säännöllisiä lukijoita. Vähän niin kuin paperilehdellä olisi paljon kestotilaajia. Absurdi ajatus, mutta avautuu esimerkkinä meille ennen 80-lukua syntyneille. Blogin suosiota ei voi mitata pelkästään kävijämäärällä, mutta hyvässä blogissa on paljon kävijöitä. Jos kävijämäärä on suuri, jotain on tehty hyvin […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointia voi tehdä kahdesta syystä

Sisältömarkkinointi houkuttaa yrityksia kahdesta syystä: Se on edullinen tapa saada tuntematon yritys maailman kartalle ja toisaalta isot yritykset ovat kyllästyneet portinvartijoihin.

Kategoriat
Bloggaaminen

Miksei asiantuntija uskalla kirjoittaa blogia?

Bongasin Amppareiden tiedeaiheisesta syötteestä Petri Riikosen Tiede-lehteen kirjoittamaan artikkeliin, jossa käsiteltiin asiantuntijan osallistumista nettikeskusteluun. Ilokseni Petri yhdisti luontevasti bloggaamisen nettikeskusteluun ja sosiaaliseen mediaan. Useinhan unohdetaan, että juuri blogit ovat sosiaalisen median aatelia. Siihen ne ilonaiheet sitten loppuivatkin. Muuten kirjoitus oli aika synkkä kuvaus siitä, miten netissä jyllää pseudotiede ja käärmeöljykauppa. Näillä ajatuksilla ei ole mikään ihme, […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Kirjabloggaajat saivat ansionsa mukaan

Helsingin kirjamessut palkitsi viisi ansioitunutta bloggaajaa Rakkaudesta kirjaa -palkinnolla. Palkinnon saivat Jessica Andersin Bokbabbel, Salla Brunoun Sallan lukupäiväkirja, Penjami Lehdon Jäljen ääni, Hanna Matilaisen Morren maailma ja Hanna Pudaksen Kirjainten virrassa. Palkitut blogistit kirjoittavat kirja-arvosteluja ja pohdiskelevat laajemminkin kirjallisuutta. Pemjami Lehdon luonnehdinta omasta blogistaan tuntuu nopealla silmäyksellä sopivan heihin kaikkiin: Joskus nuorena olen pitänyt päiväkirjaa, mutta […]

Kategoriat
Bloggaaminen Markkinointistrategia

Gurun kuolema

Ediste lopettaa taas Gugumarkkinointi-bloginsa. Onko gurumarkkinointi sittenkin ajanut kiville? Vai onko bloggaaminen menneen trendin haihatuksia? Jari Parantainen ilmoitti tänään, että Gurumarkkinointi-blogi lakkautetaan. Tämä on siis toinen kerta, kun gurut lopettavat. Parantaisen perustelut lopettamiselle ovat vakuuttavat – kuten viime kerrallakin. Herää kuitenkin kysymys, onkohan Parantainen itse lukenut blogiaan?