Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Maitokauppa digitalisoituu

Mennyt maailma kamppailee olemassaolostaan viimeisissä kuolinkouristuksissaan. Sanomalehtiväki yrittää vakuuttaa, että mainoseuroja kannattaa syytää printtimainontaan. – Mainonta sosiaalisessa mediassa on houkuttelevaa siksi, että ihmiset kyllä viettävät paljon aikaa somessa. Mutta mainoskanavana se ei vielä Suomessa toimi. (Sanomalehtien Liiton kuluttaja- ja mediamarkkinoinnin johtaja Sirpa Kirjonen. Markkinnointi & Mainonta)

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Kuluttajat pitävät printtimainonnasta

Printtimainonta on kuluttajien suosikki (Markkinointi & Mainonta. 27.1.2015). Sanomalehtien Liiton tutkimuksen mukaan me haluamme ”ottaa vastaan” mainoksemme paperisena. Yritykset ovat niin tyhmiä, että silti kiusaavat meitä digitaalisesti sosiaalisessa mediassa ja mobiilissa. Minäkin pidän printtimainonnasta, koska se ei häiritse juuri yhtään. Mainoksia ei yleensä tarvitse edes vilkaista, kun ne ovat säädösten mukaisesti eroteltuna ”journalistisista” aineistosta. Sitä paitsi luen tosi […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Oletko sinä internetin Isojalka?

Pohjois-Amerikassa Kalliovuorten ja Suurten järvien alueelta uskotaan elävän  Isojalka (Bigfoot) -nimellä tunnettu olento. Eräs kuvausryhmä uskoi Bigfootin päässeen vahingossa heidän vuonna 2001 kuvaamalleen Great North -dokumenttifilmilleen. Kuten ehkä huomasit, tarkemman tarkistelun myötä isojalka osoittautukin mustiin pukeutuneeksi kuvausryhmän jäseneksi. Ihminenkin voi jättää isoja ”jalanjälkiä”. Viime aikaisissa ympäristökeskusteluissa on puhuttu hiilijalanjäljestä ja sosiaalisen median yhteydessä digitaalisesta jalanjäljestä. […]