Kategoriat
Hakukoneoptimointi Nettisivut

Hakukoneystävällinen sivusto ei välttämättä näy hakutuloksissa

Hakukoneystävällinen on sana, joka vilistelee erilaisten nettisivukoneiden ominaisuusluetteloissa. Kuitenkin osa julkaisujärjestelmistä on suorastaa hakukone-epäystävällisiä. Minulle soitti muutama viikko sitten yrittäjä, joka oli ostanut vuodeksi kotisivupaketin ja valitteli, etteivät sivut näy hakukoneissa 3 kuukauden jälkeen. Kotisivun piti olla hakukoneystävällinen. Kun yrityksellä on nettisivut, eikä niiden pitäisi löytyä Googlesta? kyseli yrittäjä. Kyllä ja ei. Sehän niiden tarkoitus on, […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Googlen 3 muutosta parantaa sisältömarkkinoinnin tuloksia

Google ilmoitti hakukoneensa algoritmin muutoksista, jotka lisäävät sisältömarkkinoinnin merkitystä internet-markkinoinnissa. Laadukas, jatkuvasti päivittyvä ja autenttinen tekstisisältö on jatkossakin Googlen suosikki hakutuloksissa. Viimeisen vuoden aikana Google on vahvistanut runsaan sisällön ja jatkuvan päivittämisen merkitystä hakukoneoptimoinnissa. Uusimmista muutoksista ilmoitettiin 14.11.2011 Googlen blogissa. Googlen kehitys on ollut jo pitkään saman suuntaista, joten mitään erityisen mullistavaa ei mielestäni ole […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Tuotteistaminen ratkaisee nettisivujen sisältö- ja hakukoneoptimointiongelmat

Oletko joskus nähnyt yrityksen kotisivuja, joilla sisältönä on pelkkä lista palveluista tai tehtävistä, joita yritys tekee? Minä törmään sellaisiin päivittäin. Myönnän – olen jopa itse tehnyt sellaisia asiakkailleni. Mitä vikaa listassa sitten on?

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Google: Laadukas sisältö lyö hakukoneoptimointipahikset 6-0

Google ilmoitti muuttavansa hakukoneen hakuperusteita (algoritmeja) siten, että laadukkaiden, yksilöllistä sisältöä tuottavien sivustojen sijoitukset nousevat. Googlen mukaan muutos ei ole kovin suuri, mutta tällä pyritään pudottamaan hakutulosten kärjestä sivustoja, jotka pyrkivät pärjäämään kopioidulla sisällöllä. Google-hakukone pyrkii hakukriteerien virittelyllä auttamaan hakijaa löytämään osuvampia ja laadukkaampi sivustoja. Se on luonnollisesti tervetullutta. Toisaalta se kertoo siitä, että sisältömarkkinoinnin […]

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Blekko-hakukone pyrkii välttämään hakukoneoptimoidut tulokset

Hakukoneoptimoinnilla parannetaan verkkosivustojen näkyvyyttä hakukoneissa. Optimoinnista johtuen hakukoneiden tuloksia pidetään keinotekoisina. Tulosten kärjessä ovat ensin Googlelta ostetut mainokset, eli yleensä kolme ensimmäistä sponsoroitua linkkiä. Loput tulokset ovat niin sanottuja luonnollisia tuloksia. Google hallitsee melko suvereenisti hakukonemarkkinoita. Googlen osuus on tutkimuksesta riippuen ollut 70 – 90 prosenttia kaikista hauista. Suomessa prosenttiluku taitaa olla jopa yli 90. […]