Kategoriat
Markkinointistrategia

Terveystalossa puoskaroi it-kouluttaja

Tunnistin tutun it-kouluttajan Terveystalon TV-mainoksesta valkoinen takki yllään. Romauttaako ”valelääkärien” käyttäminen tv-mainoksessa Terveystalon uskottavuuden? Jokin aika sitten Nokia jäi kiinni kameratempustaan, kun paljastui, ettei mainosta ollutkaan kuvattu nokialaisella. Kiinni jäätyään Nokia pyysi huijausyritystään anteeksi. Oliko Nokian moka pahempi, kun katsojalle uskoteltiin yhtä todellisuuden ollessa toista?

Kategoriat
Nettisivut

Voiko kotisivuhuijariin luottaa ja tekeekö kone paremmat kuin nyrkkipaja?

Kotisivujen tekijöitä on joka niemessä ja notkelmassa – isoja ja pieniä – koneita ja nyrkkipajoja. Mistä tietää kehen voi luottaa ja kuka on huijari? Onko koolla väliä kotisivujen valmistuksessa? Katleena Kortesuo kirjoitti 4.10.2011 Aucorin blogiin vieraskynäkirjoituksen otsikolla Yrittäjä on yrittäjälle susi. Susiksi ja nyrkkipajoiksi Katleena kutsui kotisivujen tekijöitä, joiden vääntämillä sivuilla on ”suttuiset kuvat, epämiellyttävä […]

Kategoriat
Markkinointistrategia

Tuntuva takuu on asiakkaan ja myyjän etu

Takuu antaa ostajalle turvallisuuden tunteen ja myyjälle markkinointivaltin. Takuun on syytä olla sellainen, että tuntuu. Huijaus tai väärinkäsitys voidaan korjata takuulla, jotta asiakassuhde voisi jatkua. Internet on aihealue, jossa yrittäjät kokevat liian usein tulleensa huijatuksi. Huijaus ei yleensä ole varsinaisesti huijaus, vaan väärinymmärrys. Joka tapauksessa asiakas ei ole saanut mielestään rahoilleen vastinetta. Tällaisia tapauksia minulle […]

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Miksi Facebook-huijaus toimi?

Facebookissa levisi torstaina 18.3.2010 kulovalkean tavoin Ikean nimissä tehty Facebook-huijaus. Huijaus oli toteutettu fanisivuna, jonka nimi oli ”First 20,000 Fans Get a $1,000 IKEA Gift Card!!!”. Yhdessä hetkessä sivulla oli yli 19 000 fania. Itsekin menin samaan lankaa kuin moni muukin. Jos nyt yhtään muistan, taisi ennen minua olla vajaa 8 000 fania. Miksi me […]