Kategoriat
Markkinointistrategia

Asiakas maksaa hinnasta

Puolet ihmisistä ei tunnista maun perusteella kalliita viinejä halvoista. Ihmiset uskovat kalliin olevan laadukasta ja halpaa viiniä pidetään jopa pahan makuisena. Edinburghin kansaivälisillä tiedefestareilla Skotlannissa tehtiin sokkotesti, jossa 578 ihmistä maisteli viinejä pyrkien erottamaan halvan kalliista. Puolet maistelijoista ei pystynyt tekemään eroa juomien välillä. Halvat viinit olivat siemailijoiden mielestä yhtä hyvän makuisia kuin kalliitkin. Hertfordshiren yliopiston […]

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Käyttökelvoton varmuusväline ei suojaa sukukalleuksia

Kuninkaallisten häiden oheistuotteena myydään kaikenlaista krääsää. Ehkä oudoin fanituote on kondomi, joka on pelkkä matkamuisto. Voiko toimimaton tuote olla kenenkään etu? Muun muassa Turun Kauppahallissa on myytävänä prinssi Williamin ja Kate Middletonin häiden kunniaksi ”Kruunun jalokivi” -kondomeja. Matkamuistomyymälän kauppias vetäytyy vastuusta, jos matkamuistoksi tarkoitetut varmuusvälineet eivät suojaakaan ei-toivotuilta raskauksilta ja odottamattomilta matkamuistoilta.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Rakenna luottamusta sisällöllä

Luottamus pitää yhteiskuntaa pystyssä. Luottamus on perusvoima toimivissa ihmissuhteissa. Luottamus on oleellinen tekijä myös markkinoinnissa. Ilman luottamusta mikään ei oikeastaan toimi. Perusluottamus on olemassa jollain melko selittämättömällä tavalla. Luotamme periaatteessa kaikkiin niin kauan kuin meillä on syytä epäillä jotain muuta. Kun meille herää epäilyksiä, niistä onkin hankalampi päästä eroon. Luottamuksen uudelleen rakentaminen on usein mahdotonta […]