Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Millainen ansaintamalli toimii sosiaalisessa mediassa?

Eero Leppänen pohti blogissaan sosiaalisen median ansaintamallia. Eeron vastaus sopii kaikkeen ansaintaan ja liiketoimintaan: Jokaisen yrityksen pitäisi löytää oma liiketoiminta- ja ansaintamalli. Kannattaa pysyä kärryillä siitä, miten kilpailijat toimivat ja kääntää se päälaelleen. Täysin poikkeavalla toteutuksella voisi onnistua tekemään lyömättömän kilpailuedun tai ainakin hyvän etumatkan kilpailijoihin. Ja mikä parasta, uusi malli hyödyttää myös asiakasta.

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Kannattaako julkaista, kun asiakkaani eivät seuraa blogeja?

Sisältömarkkinoinnin ja blogin pitämisen iso kysymys on, mahtavatkohan asiakkaani seurata blogeja? Kannattaako siis panostaa sisällöntuotantoon viikosta toiseen ja vuodesta seuraavaan? Harvakseltaan julkaistavaa yritysblogia tuskin kukaan seuraa aktiivisesti – paitsi kilpailija. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei sisällöstä olisi hyötyä markkinointimielessä.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Suunnittele ja budjetoi markkinointisi

Liian usein yrittäjän suusta kuulee, ettei meillä ole markkinointisuunnitelmaa, eikä markkinointibudjettia. Ongelmaa ei minusta olisi, jos yritys ei markkinoisi ollenkaan, eikä käyttäisi rahaa markkinointiin. Pienetkin yritykset käyttävät markkinointiinsa satoja euroja vuodessa, ilman että on mitään käsitystä, onko siitä hyötyä. Ongelma ei ole pelkästään pienten yritysten. Se taitaa olla hyvin yleinen. Vanhassa (1998) Markkinoinnin suunnittelu* -kirjassa […]