Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sosiaalinen media

Some-konsultti ei luota sosiaaliseen mediaan

Sosiaalista mediaa pidetään mainiona markkinointikanavana. Sosiaalisen median (tuttujen kesken somen) konsultit eivät kuitenkaan usko, että se toimisi myyntikanavana. Sain sähköpostiini viestin, jossa tarjottiin yritykselleni sosiaalisen viestinnän palvelua. Tarjotussa palvelussa ei ollut mitään vikaa. Ongelmana oli markkinointitapa. Täytyykö sosiaalisen median osaajan turvautua niin arveluttavaan toimintaan kuin kylmäviestiin (vrt. kylmäsoitto)? Luulisi konsultin pitävän kunnia-asiana sitä, että käyttää […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

3 lääkettä luottamuspulaan

Rehellistä kauppiasta ei ole olemassa, eikä kukaan enää usko mainoksiin. Markkinoinnin ei kuitenkaan pitäisi olla silmänkääntötemppu, jolla asiakkaan huomio kiinnitetään pois pääasiasta – tai suurista epäkohdista. Mistä löytyisi rohto epärehellisyyteen ja millainen hevoskuuri siihen tepsii?

Kategoriat
Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Tutkimus vahvistaa: Perinteinen mainonta ei toimi verkossa

Internetissä eivät toimi perinteisen mainonnan keinot. Tämä on ollut pitkään internet-markkinoinnin ammattilaisten tiedossa, mutta nyt käsitykselle antaa tukensa Deloitten ”State of the Media Democracy” -tutkimus. – Vaikka nettimainonta jatkaa kasvuaan, sen vaikutus ihmisten ostokäyttäytymiseen on verrattain matala useimmissa tutkituissa maissa ja monissa tapauksissa sen vaikuttavuus on laskussa, Etelä-Afrikan Deloitten johtaja Mark Casey sanoo Markkinointi & […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Aitoa tai mielikuvitusta – kuvakin on sisältöä

Kuvat ovat tärkeää sisältöä – valokuvat, piirrokset, maalaukset, kaaviot, yms. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, mutta tahattomasti tai tarkoituksella voi valehdella enemmän kuin miljoona sanaa.

Kuvien vaikutus voi olla suuri ja yllättävä. Siksi niitä on syytä käyttää harkiten.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Vuosi täynnä yrittämistä

Aivan salakavalasti tuli vuosi täyteen yritystoimintaa. Pohdin tuossa, että unohtui juhlia mokomaa, mutta toisaalta 1. toukokuuta juhlittiin muuten aika kattavasti – eiköhän siinä voida ajatella juhlitun myös yritystäni – työn juhlastahan vapussa on kyse. Yksi vuosi on eteenpäin katsoen pitkä aika, mutta vilkuilu peruutuspeilistä tuntuu kuin muistelisi eilistä. Suuri kiitos kaikille asiakkaille. Asiakkuuden haluan nähdä […]