Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Huomasitko edes katsovasi mainosta?

50-luvulla järjestettiin elokuvateattereissa elokuvamatineoita, joissa näytettiin kotirouville 10 – 15 minuutin mainoselokuvia. Tuntuu hullulta, että joku katsoisi mainoksia ihan vapaaehtoisesti. 50-luvulla tämän kai saattoi selittää uutuudenviehätyksellä, mutta miten ihmeessä se voisi toimia 2010-luvulla. MTV3-kanavilla pyörivä Löytäjät-ohjelma kulkee elokuvamatineoiden jalanjäljissä. Löytäjät on pelkkä mainos, joka on tehty niin taitavasti, ettei katsoja ymmärrä edes katsovansa kahdenkymmenen minuutin mainosta. […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi ei mainosta

Yllättävää kyllä, moni sisällöntuottaja ei ymmärrä sisältömarkkinoinnin ja mainoksen eroa. Olen törmännyt tähän erityisesti asiakaslehtien kohdalla. Ongelmia ilmenee myös muissa yhteyksissä. Asiakaslehti voi olla hyvää sisältömarkkinointia. Tottakai painettu lehti on aika haalistunut ja ”vanha musta”. Sillä voi silti olla käyttöä, jos ymmärtää mainoksen ja sisältömarkkinoinnin eron. Ihan totta, kaikissa asiakaslehdissä ei selvästikään olla ymmärretty hyvän […]

Kategoriat
Markkinointistrategia

Terveystalossa puoskaroi it-kouluttaja

Tunnistin tutun it-kouluttajan Terveystalon TV-mainoksesta valkoinen takki yllään. Romauttaako ”valelääkärien” käyttäminen tv-mainoksessa Terveystalon uskottavuuden? Jokin aika sitten Nokia jäi kiinni kameratempustaan, kun paljastui, ettei mainosta ollutkaan kuvattu nokialaisella. Kiinni jäätyään Nokia pyysi huijausyritystään anteeksi. Oliko Nokian moka pahempi, kun katsojalle uskoteltiin yhtä todellisuuden ollessa toista?

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Sisältö vs. tarjous – millä houkuttelet asiakasta ostamaan?

Postiluukustani kolahti lähikaupan roskaposti, kuten taitaa tehdä joka viikko. Tarkoitan ihan oikeaa painovärille tuoksuvaa mainosta ja kolahtavaa peltiluukkua, enkä todellakaan muista, kuinka usein K-market minua markkinointiviestillään muistaa. Kuinka ollakaan, tällä viikolla selasin 4-sivuisen lehtisen. Yllätyksekseni se ei ollut täynnä tarjouksia, vaan siinä oli todellista sisältöä – juuri sellaista, jota sisältömarkkinoinnissa voisi kutsua hyödylliseksi ja merkittäväksi. […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Mobiilia sisältömarkkinointia: 4 esimerkkiä etätyöstä sisällöntuotannossa

  Internet ja mobiililaitteet ovat vapauttaneet sisällöntuottajat tekemään etätyötä melkein missä vain. Toki sisällöntuotantoa on voinut tehdä aiemminkin kentällä, mutta nyt se on mahdollista ilman suuria investointeja ja raskasta kalustoa. Neljä yrittäjää ovat päättäneet hyödyntää näitä mahdollisuuksia – kaikki hieman eri tavalla.