Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Miksi sisältömarkkinointi epäonnistuu?

Sisällöntuotanto on sisältömarkkinoinnin tärkein ja vaikein osa-alue. Kampea itsesi onnistujien joukkoon kolmella askeleella. Pikavoitoista on turha uneksia, mutta uuttera työ palkitaan.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Markkinoiko Kaj Stenvall somessa?

Kaj Stenvall kiisti käyttävänsä sosiaalista mediaa markkinointiin. Hänelle töiden jakaminen Twitterissä on ”työhuoneen jatke”. Putin-taiteilija (ent. ankka-taiteilija) Kaj Stenvall vieraili tammikuun lopussa Ylen Puoli seitsemän -ohjelmassa . Vieruskaverina ollut Juha Roiha heitti (16 ja puolen minuutin kohdalla) Kajtsulle: Ajattele nyt, kun säkin käytät nettiä ihan sumeilematta sun taulujen markkinoimiseen. Eihän se haittaa mitään. Markkinointi-sana olisi nostanut Stenvallilla karvat […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Huomasitko edes katsovasi mainosta?

50-luvulla järjestettiin elokuvateattereissa elokuvamatineoita, joissa näytettiin kotirouville 10 – 15 minuutin mainoselokuvia. Tuntuu hullulta, että joku katsoisi mainoksia ihan vapaaehtoisesti. 50-luvulla tämän kai saattoi selittää uutuudenviehätyksellä, mutta miten ihmeessä se voisi toimia 2010-luvulla. MTV3-kanavilla pyörivä Löytäjät-ohjelma kulkee elokuvamatineoiden jalanjäljissä. Löytäjät on pelkkä mainos, joka on tehty niin taitavasti, ettei katsoja ymmärrä edes katsovansa kahdenkymmenen minuutin mainosta. […]

Kategoriat
Markkinointistrategia

Sisältömarkkinoinnin sanakirja: Markkinointi

Markkinointi ymmärretään usein kovin kapeasti mainostamiseksi. Mainostus on toki osa markkinointia, mutta vain kapea siivu. Uusin esimerkki väärinymmärryksestä on Yle Uutisten talousartikkelissa, joka on otsikoitu: Kolmannes myynnistä ilman euroakaan markkinointiin – pienyritykset syttyivät verkkokaupasta. Ingressissä sama meno pahenee: ”Parhaimmillaan nettimyynnistä voi saada haravoitua kasaan suurenkin osan liikevaihdosta ilman kalliita satsauksia markkinointiin.” Haastateltu yrittäjä kyllä suunnittelee yhteistyötä […]

Kategoriat
Markkinointistrategia

Vinkit kehittävät bisnestä

Ensimmäinen bisneskirja, johon todella ihastuin taisi olla Timo Ropen ”100 keinoa tehostaa myyntiä”. Myönnän, etten muista, mitä siitä opin. En viljele puheessani Rope-lainauksia, mutta uskon kirjasta jääneen paljon selkäytimeen. Lukukokemuksen jälkeen mietin, että voivatko asiat olla näin yksinkertaisia. Kokemukseni mukaan tärkeimmät asiat juuri ovat yksinkertaisia. Ropen jälkeen olen lukenut parantaiseni tarkkaan. Jarin Pölli tästä -kirjat […]