Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Hakukoneoptimointi epäonnistui

Tein toukokuussa sopimuksen parturimestari Iitu Itäluodon kanssa Parturi Iitukka -sivuston hakukoneoptimoinnista. Kolme kuukautta vanha parturin sivusto ei näkynyt hakukoneissa ollenkaan. Iitu oli huolissaan syystä. Lupasin auttaa parhaani mukaan. Sopimuksemme oli osapuilleen tällainen: Jos saan Iitukan sivuston näkymään Googlen etusivulla 3 kuukaudessa valituilla hakulauseilla, Iitu maksaa palveluksesta sovitun korvauksen. Jos tulos ei toteudu, en veloita työstäni […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Varo hakkeria – pidä julkaisujärjestelmäsi päivitettyinä

Suurin osa nettisivuista on toteutettu julkaisujärjestelmällä. Niitä täytyy tietoturvasyistä päivittää jatkuvasti. Esimerkiksi WordPress-julkaisujärjestelmään tehtiin viime vuonna 10 erilaista päivitystä. Muutaman viikon sisällä olen joutunut korjailemaan hakkeroituja nettisivuja. Hakkereita ei voi täydellisesti estää, mutta niitä kannattaa ehkäistä mahdollisuuksien mukaan. Suurimmassa osassa nettisivuja tietoturvaan ei ole kiinnitetty mitään huomiota.

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Nettisivut

Kotisivut tuottamaan: Ole ystävällinen hakukoneille

Nettisivustosi joko on tai ei ole hakukoneystävällinen. Jossain tapauksissa kysymys on asetuksista, mutta toisinaan syynä hakukonevihamielisyyteen on pysyvä ominaisuus. Jos hakukonevihamielisyys on sivustosi ominaisuus, kannattaa järjestelmä laittaa heti vaihtoon.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Vuosi täynnä yrittämistä

Aivan salakavalasti tuli vuosi täyteen yritystoimintaa. Pohdin tuossa, että unohtui juhlia mokomaa, mutta toisaalta 1. toukokuuta juhlittiin muuten aika kattavasti – eiköhän siinä voida ajatella juhlitun myös yritystäni – työn juhlastahan vapussa on kyse. Yksi vuosi on eteenpäin katsoen pitkä aika, mutta vilkuilu peruutuspeilistä tuntuu kuin muistelisi eilistä. Suuri kiitos kaikille asiakkaille. Asiakkuuden haluan nähdä […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Google rakastaa sisältömarkkinointia

Hakukoneet, kuten Google, Yahoo ja Bing, rakastavat runsasta sisältöä. Kun tuotat paljon sisältöä, teet samalla hakukoneoptimointia. Okei, asia ei ehkä ole näin yksioikoinen – tai sitten on. Joka tapauksessa kannattaa pysähtyä miettimään, millaisella sisällöllä hakukoneita pitäisi ruokkia. Julkaise usein Säännöllisellä julkaisemisella pidät hakukoneet kiinnostuneina. Hakurobotit vierailevat useammin sivustoilla, jotka ovat aktiivisia. Esimerkiksi täysin uuden sivuston […]