Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Luovuuden keijumehua sisällöntuotantoon

Visuaalinen suunnittelu ja mainoslauseiden muotoilu on helppo havaita luovaksi työksi – työksi, jossa parhaiten pärjäävät luovat nerot. Sisällöntuottaja – henkilö, joka takapuoli ruvella näpyttelee artikkeleita, blogitekstejä, kausijulkaisuja ja konseptisuunnitelmia – ei ole luova. Hänen työnsä on pelkkää perspiraatiota. Katsoin TED.comista Kirjailija Elizabeth Gilbertin esityksen luovuuden hoitamisesta. Hänen kirjansa ”Eat, Pray, Love” – jota en ole […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Serendipiteettiä pintaan niin vanhakin näyttää uudelta

Verbaaliakrobatian vankkumattomana ihailijana en voinut olla kirjoittamatta niinkin vanhasta Aristoteleen kantapää -ohjelman jaksosta kuin 26.2.2010 esitetystä Urheiluselostuksen aikakaudet*. Alivaltiosihteerissä kielenkannuksensa hankkinut Pasi Heikura pakinoi jakson lopun Viikon sitaattivinkissä (aikajanan kohdasta 0.21.50 alkaen) serendipiteetistä. Heikura määrittelee serendipiteetin onnettomuudeksi, joka lopulta ilmenee onnenpotkuksi. Esimerkkeinä hän mainitsee Kolumbuksen, joka etsi Intiaa, mutta löysi Amerikan ja ”kukapa meistä ei […]