Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Markkinoiko Kaj Stenvall somessa?

Kaj Stenvall kiisti käyttävänsä sosiaalista mediaa markkinointiin. Hänelle töiden jakaminen Twitterissä on ”työhuoneen jatke”. Putin-taiteilija (ent. ankka-taiteilija) Kaj Stenvall vieraili tammikuun lopussa Ylen Puoli seitsemän -ohjelmassa . Vieruskaverina ollut Juha Roiha heitti (16 ja puolen minuutin kohdalla) Kajtsulle: Ajattele nyt, kun säkin käytät nettiä ihan sumeilematta sun taulujen markkinoimiseen. Eihän se haittaa mitään. Markkinointi-sana olisi nostanut Stenvallilla karvat […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Maitokauppa digitalisoituu

Mennyt maailma kamppailee olemassaolostaan viimeisissä kuolinkouristuksissaan. Sanomalehtiväki yrittää vakuuttaa, että mainoseuroja kannattaa syytää printtimainontaan. – Mainonta sosiaalisessa mediassa on houkuttelevaa siksi, että ihmiset kyllä viettävät paljon aikaa somessa. Mutta mainoskanavana se ei vielä Suomessa toimi. (Sanomalehtien Liiton kuluttaja- ja mediamarkkinoinnin johtaja Sirpa Kirjonen. Markkinnointi & Mainonta)

Kategoriat
Sosiaalinen media

Vahdi haukkana mainettasi sosiaalisessa mediassa

Yrityksen suurimpiin uhkiin lukeutuu mainekriisi. Sen voi ehkäistä valvomalla väsymättä sosiaalista mediaa. Vuonna 2004 polkupyörän lukkoja valmistava yritys sai nimettömän puhelun. Soittaja ilmoitti, että oli kyennyt avaamaan yhtiön suositut lukot kuulakärkikynällä. Parin päivän päästä blogosfäärissä kuhisi. Ongelma oli julkistettu ensin polkupyöräharrastelijoiden foorumilla, josta se oli levinnyt suosittuihin blogeihin. Joku macgyver oli tehnyt aiheesta jopa videon. […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Sosiaaliseen mediaan ei mennä ostoksille

Sosiaalinen media ei ole paikka, josta ensisijaisesti etsitään ostettavaa. Siksi yrityksellä pitää olla erikseen paikka, jonne löydetään ostoksille. Kaupanteko alkaa yleensä tiedonhankinnalla hakukoneesta. Tärkeää silloin on saada ”kauppapaikka” hakutulosten kärkipäähän. Tässä on Facebookilla, Twitterillä, Google plussalla ja LinkedInillä statistin rooli – ei merkityksetön, mutta vähäinen. Yhteisöpalveluilla on oma roolinsa ostoprosessissa. Nuoremmilla ikäluokilla merkitys on suurempi, […]

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

4 vaihetta juorun pysäyttämiseen verkossa

Kirjoittavista häiriköistä voi muodostua yritykselle tai yksittäiselle asiantuntijalle todellinen riesa. Yrityksen tai asiantuntijan nimellä googlatessa ikävät viestit saattavat nousta hakutuloksissa kärkeen. Pahimmassa tapauksessa esille nousevat perättömät juorut tai jo sovitut vanhat asiat. Netistä mitään ei saa kokonaan poistettua, joten häiritsevä sisältö on saatava lakaistua virtuaalimaton alle.