Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Lisää myyntiä pysäyttämällä loikkiva käyttäjä

Netissä surffailijalla on taipumus pomppia sivustolta toiselle. Internetmarkkinoinnissa myynnin saamiseksi tätä taipumusta on suitsittava. Hyvällä suunnittelulla sivustoa voidaan kehittää niin, että kävijä ymmärtää, mitä hänen toivotaan tekevän ja myös tekee sen – ostaa.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Miksi nettiin pitää mennä teksti edellä

Teksti on netin peruskauraa. Ilman sitä kotisivujasi ei olisi olemassakaan. Toisin sanoen, ilman tekstiä sivusi eivät löytyisi hakukoneista lainkaan. Frank Communicationsin toimitusjohtaja Kaisa Hernberg kirjoitti pääsääntöisesti täyttä asiaa Markkinointi & Mainonta -sivuston vierasblogissaan otsikolla ”Älä mene teksti edellä nettiin”. Ainoastaan otsikko ja siihen suoraan liittyvät väitteet tekstin merkityksestä – tai merkityksettömyydestä – ovat täyttä kukkua.

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Kirjanpitäjän sisältömarkkinointia

Viranomaislomakkeissa on hankalia kysymyksiä, kun viskaali selvittää yrittäjän tuloja. Kirjanpitäjä keräisi kävijöitä ja sitouttaisi asiakkaitaan jakamalla kohdennettuja neuvoja lomakeviidakkoon eksyneelle. Täyttelin yrittäjälomaketta lastenpäivähoitomaksua varten. Minulle tuli tenkkapoo viimeistään siinä vaiheessa, kun kysyttiin viimeisintä vahvistettua tilinpäätöstä. Yritin selvittää asiaa Google-haulla turhaan. Turvauduin kirjanpitäjääni. Sainkin nopeasti vastauksen, ettei minulla ole vahvistettua tilinpäätöstä. Vahvistettu tilinpäätös koskee vain osakeyhtiöitä, […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Nettisisällöt kuntoon kalenteri kädessä

Nettisivujen sisällöt ovat retuperällä. Jos perusesittelyihin on joskus satsattu, ainakin ajankohtaista-palstojen sisällöt ovat vanhentuneita. Tämä vaikeuttaa huomattavasti asiakkaan tiedonsaantia, mutta antaa myös huonon kuvan organisaatiostasi yleensä. Kun puhutaan tekstisisällöistä, asia olisi korjattavissa suhteellisen helposti. Ota sisällöntuotanto tosissasi ja merkitse se kalenteriisi muiden tärkeiden tehtävien joukkoon.

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Onko hakusanamainonnasta mitään hyötyä?

Hakusanamainonta, esim. Google AdWords, on maksettua mainontaa, jolla saadaan kävijöitä nettisivuille. Mainokset näkyvät hakutulosten yläpuolellä ja niiden oikeassa reunassa. Mainoksia on myös erilaisilla nettisivuilla ja Gmail-sähköpostissa. Kysymykseeni, onko hakusanamainonnasta hyötyä, voisi vastata kysymyksellä: Onko kotisivujesi kävijöistä hyötyä? Tottakai, kävijäthän ovat potentiaalisia asiakkaita. Jos kotisivuillasi ei ole kävijöitä, tuskin saat sitä kautta yhtään yhteydenottoa ja ostavia […]