Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Pelkkiä sanoja vai silkkaa retoriikkaa

Se on pelkkää retoriikkaa. Sanoja vähätellään ja jopa mollataan tällaisilla lausahduksilla. Todellisuudessa sanoilla ja sanavalinnoilla on edelleen suuri merkitys – olisiko jopa kasvava merkitys, eikä pienenevä, vaikka visuaalisuuden ja liikkuvan kuvan aikana voisi toisin luulla. Osallistuin eilen Retoriikan kesäkouluun. Puhujina oli seitsemän varsin erilaista ihmistä. Tilaisuutta voi varmaa hyvällä syyllä kutsua poikkitieteelliseksi, vaikka retoriikka-aihe yhdistikin kaikkia.

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Lisää myyntiä pysäyttämällä loikkiva käyttäjä

Netissä surffailijalla on taipumus pomppia sivustolta toiselle. Internetmarkkinoinnissa myynnin saamiseksi tätä taipumusta on suitsittava. Hyvällä suunnittelulla sivustoa voidaan kehittää niin, että kävijä ymmärtää, mitä hänen toivotaan tekevän ja myös tekee sen – ostaa.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sisältömarkkinointi

Teatterissa kävijä on maksava asiakas

Toisin kuin internetissä, teatterissa kävijä tarkoittaa tuloja. Internet-markkinoinnissa pyritään lisäämään kävijämääriä, vaikkei se olekaan lopullinen päämäärä. Teatterille kävijämäärien lisäämisen pitäisi olla ykköstavoite. Paikallislehti Turkulainen otsikoi raflaavasti Turun kaupunginteatterin viime vuoden kävijämääristä: Kaupunginteatterin kävijäkato oli tavoite.

Kategoriat
Facebook Sisältömarkkinointi

Vauhdilla Facebookiin – pysähdy kuitenkin hetkeksi!

Yritykset, järjestöt ja harrastekerhot menevät vauhdilla Facebookiin. Facebookin käyttäjät lisääntyvät koko ajan. Monet käyttäjät ovat ehtineet tutustua Facebookin niin kauan, että uskaltautuvat viemään organisaationsakin sinne. Aktiivisuus ja kokeilunhalu ovat hyviä asioita, mutta kannattaa silti miettiä, mitä on tekemässä. Olen huomannut, että ihan viime aikoinakin organisaatiot ovat perustaneet itselleen profiileja, ryhmiä ja sivuja aika villisti. Kaikilla […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Annatko mukavuudenhalusi voittaa?

Mukavuudenhalusta pidämme kiinni kiikkustuolistamme, emmekä nosta ahteriamme ennen ruoka-aikaa kuin aivan pakottavasta tarpeesta. Puolustelemme asemaamme sillä, ettemme halua luopua saavutetuista eduista. Ylläpidämme hyvinvointiamme. Tiedämme kuitenkin hyvin, etteivät etumme tule säilymään istumalla – elämä on liikettä – erityisesti yrityselämä. Pelkkä ylläpito ei siis riitä, tarvitaan aktiivista toimintaa. Olen tehnyt kotisivuja 1990-luvun puolesta välistä lähtien. Aluksi täysin […]