Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Lisää myyntiä pysäyttämällä loikkiva käyttäjä

Netissä surffailijalla on taipumus pomppia sivustolta toiselle. Internetmarkkinoinnissa myynnin saamiseksi tätä taipumusta on suitsittava. Hyvällä suunnittelulla sivustoa voidaan kehittää niin, että kävijä ymmärtää, mitä hänen toivotaan tekevän ja myös tekee sen – ostaa.

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Googlen 3 muutosta parantaa sisältömarkkinoinnin tuloksia

Google ilmoitti hakukoneensa algoritmin muutoksista, jotka lisäävät sisältömarkkinoinnin merkitystä internet-markkinoinnissa. Laadukas, jatkuvasti päivittyvä ja autenttinen tekstisisältö on jatkossakin Googlen suosikki hakutuloksissa. Viimeisen vuoden aikana Google on vahvistanut runsaan sisällön ja jatkuvan päivittämisen merkitystä hakukoneoptimoinnissa. Uusimmista muutoksista ilmoitettiin 14.11.2011 Googlen blogissa. Googlen kehitys on ollut jo pitkään saman suuntaista, joten mitään erityisen mullistavaa ei mielestäni ole […]

Kategoriat
Nettisivut

Voiko kotisivuhuijariin luottaa ja tekeekö kone paremmat kuin nyrkkipaja?

Kotisivujen tekijöitä on joka niemessä ja notkelmassa – isoja ja pieniä – koneita ja nyrkkipajoja. Mistä tietää kehen voi luottaa ja kuka on huijari? Onko koolla väliä kotisivujen valmistuksessa? Katleena Kortesuo kirjoitti 4.10.2011 Aucorin blogiin vieraskynäkirjoituksen otsikolla Yrittäjä on yrittäjälle susi. Susiksi ja nyrkkipajoiksi Katleena kutsui kotisivujen tekijöitä, joiden vääntämillä sivuilla on ”suttuiset kuvat, epämiellyttävä […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

5 vinkkiä: Näin teet blogistasi alasi ykkösen

Julkaisin tiistaina uuden markkinointiblogilistauksen. Jari Parantaisen ja Antti Apusen Gurumarkkinointi-blogin manttelin perijäksi nousi Zento Oy:n blogi. Hanna Puro tiivisti kommentissaan sen, miksi Zenton blogi on alansa ykkönen: Olemme Zentossa huomanneet että blogin kirjoittamisessa pitkäjänteinen ja säännöllinen työ tuottaa tulosta. Sisältö on tietysti tärkein ja siihen liittyy lahjojen antaminen. Pyrimme jokaisessa blogissa antamaan lukijoille lahjaksi hyödyllistä, rahanarvoista […]

Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Miksi nettiin pitää mennä teksti edellä

Teksti on netin peruskauraa. Ilman sitä kotisivujasi ei olisi olemassakaan. Toisin sanoen, ilman tekstiä sivusi eivät löytyisi hakukoneista lainkaan. Frank Communicationsin toimitusjohtaja Kaisa Hernberg kirjoitti pääsääntöisesti täyttä asiaa Markkinointi & Mainonta -sivuston vierasblogissaan otsikolla ”Älä mene teksti edellä nettiin”. Ainoastaan otsikko ja siihen suoraan liittyvät väitteet tekstin merkityksestä – tai merkityksettömyydestä – ovat täyttä kukkua.