Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

4 vaihetta juorun pysäyttämiseen verkossa

Kirjoittavista häiriköistä voi muodostua yritykselle tai yksittäiselle asiantuntijalle todellinen riesa. Yrityksen tai asiantuntijan nimellä googlatessa ikävät viestit saattavat nousta hakutuloksissa kärkeen. Pahimmassa tapauksessa esille nousevat perättömät juorut tai jo sovitut vanhat asiat. Netistä mitään ei saa kokonaan poistettua, joten häiritsevä sisältö on saatava lakaistua virtuaalimaton alle.

Kategoriat
Markkinointistrategia

Onko brändisi vihainen, äidillinen vai flirtti?

Suuri osa erityisesti pienyrittäjistä pitää itseään erityisenä ja kilpailijoista erottavana tekijänä. Miksi yritykset sitten muistuttavat niin paljon toisiaan, kun kahta samanlaista yrittäjää ei ole olemassa? Oletko miettinyt, millaista brändiä olet rakentamassa? Jos et, olisiko syytä pysähtyä pohtimaan. Voisit erottua brändilläsi kilpailijoista. Tapasin viime torstaina Retoriikan kesäkoulussa vihaisen talouspäällikön. Niin, eivätkö kaikki talouspäälliköt ole vihaisia tai […]

Kategoriat
Sosiaalinen media

”Vaillinaisilla lauseilla, lyhenteillä ja hymiöillä pärjää ehkä sosiaalisessa mediassa”

Lueskelin toukokuussa ilmestynyttä Kotiliesi-lehteä (3.5.2011). Myönnetään, että neljä kuukautta vanha aikakauslehti on kivikautinen, mutta onhan aikakauslehti jo ilmestyessään vähintään kuukauden vanha. Joka tapauksessa ällistyin Leeni Peltosen pääkirjoituksen tokaisua: Vaillinaisilla lauseilla, lyhenteillä ja hymiöillä pärjää ehkä sosiaalisessa mediassa, mutta koko elämää ei kuitenkaan eletä Facebookissa.

Kategoriat
Markkinointistrategia Sosiaalinen media

Sosiaalinen media on kuollut

– eläköön sosiaalinen media Sosiaalinen media tarkoittaa kaikkia internetissä julkaistavia härpäkkeitä, joiden sisältöä voi avoimesti tai pienellä porukalla rukkailla mielensä mukaiseksi. Sosiaalinen media ei tarkoita mitään. Olen korviani myöten täynnä puhetta: sosiaalinen media on muutakin kuin Facebook. No, onhan se, mutta mitä? Siihen on niin monta erilaista vastausta kuin vastaajaakin.

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Kirjanpitäjän sisältömarkkinointia

Viranomaislomakkeissa on hankalia kysymyksiä, kun viskaali selvittää yrittäjän tuloja. Kirjanpitäjä keräisi kävijöitä ja sitouttaisi asiakkaitaan jakamalla kohdennettuja neuvoja lomakeviidakkoon eksyneelle. Täyttelin yrittäjälomaketta lastenpäivähoitomaksua varten. Minulle tuli tenkkapoo viimeistään siinä vaiheessa, kun kysyttiin viimeisintä vahvistettua tilinpäätöstä. Yritin selvittää asiaa Google-haulla turhaan. Turvauduin kirjanpitäjääni. Sainkin nopeasti vastauksen, ettei minulla ole vahvistettua tilinpäätöstä. Vahvistettu tilinpäätös koskee vain osakeyhtiöitä, […]