Kategoriat
Sisältömarkkinointi

Sisältö ei ole enää kuningas

Sisältö ei ole kuningas, vaan nöyrä palvelija. Palvele sisällöllä asiakastasi kuin kuninkaallista.

Sisältö on kuningas -lausetta on kuultu monelta taholta. Vaikka se on kulunut, kaikki eivät ole silti sitä vielä kuullut. Siksi on hyvä hetki määritellä sisällön asema uudelleen. Nyt sisältö pudotetaan alas jalustaltaan tekemään sen todellista tehtävää.

Presidentinvaalit ovat tulossa. Presidentti valitaan demokratioissa vapailla vaaleilla. Joissain järjestelmissä vähemmän vapailla vaaleilla. Kuningasta ei yleensä valita vaaleilla, vaan perimisjärjestyksen mukaan. Miten sisällöstä on tullut kuningas?

Sisältö on kruunattu tärkeydensä vuoksi. Lauseella on haluttu painottaa sisällön tärkeyttä. Sisältö on edelleen tärkeä, mutta sen rooli ei ole kuninkaallinen.

Jos kuningas uupuu hovista, mitkä ovat seuraukset. Ei juuri minkäänlaiset. Mutta, jos palvelusväki poistuu paikalta kunkku ei osaa edes käydä vessassa. Sisältö on siis palvelija.

Sisältö on palvelija

Sisältö alennettiin juuri kuninkaasta palvelijaksi, mutta sen tärkeys ei vähentynyt ollenkaan. Päin vastoin, nyt ymmärrät sen arvon lisäksi todellisen tehtävän ja luonteen. Sisältökään ei ole mitään yksin. Se tarvitsee kumppanikseen erilaisia kanavia, jotta se voisi hoitaa tehtävänsä – mikä milloinkin sen tavoitteeksi on asetettu.

Tee sisällöstä nöyrä palvelija. Sinä olet sen esimies. Asiakas on kunkku, jota sinun pitää hemmotella sisällölläsi.

Kirjoittanut Janne Ansaharju

Olen sisällöntuottaja ja old-school-bloggaaja, jolla on myös visuaalista silmää ja laaja kokemus sosiaalisen median eri kanavista. Minulla on vahva viestintä- ja markkinointiosaaminen, ja olen työskennellyt monien eri alojen yritysten ja järjestöjen kanssa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *