Kategoriat
Sosiaalinen media

Riittääkö rahojen palautus?

Australialainen Matthew Wilson löysi ostamastaan paprikasta toukkia. Hän lähetti kauppiaalleen mukavan palautteen yrityksen Facebook-sivulle. Palaute ja siihen tullut vastaus leviävät netissä hauskuutensa takia. Suomeksi asiakaskohtaamisen julkaisi MTV:n Makuja-sivusto. Wilsonin palaute on oikeaoppinen hampurilaispalaute, jossa kehutaan kaupan tarjoamia elintarvikkeita ja mainitaan paprikasta löytyneet toukat humoristisesti. Palautteesta voi lukea myös sen, että ruuanlaittoa ei mennyt pilaantuneesta elintarvikkeesta johtuen ihan […]

Kategoriat
Sosiaalinen media

Vahdi haukkana mainettasi sosiaalisessa mediassa

Yrityksen suurimpiin uhkiin lukeutuu mainekriisi. Sen voi ehkäistä valvomalla väsymättä sosiaalista mediaa. Vuonna 2004 polkupyörän lukkoja valmistava yritys sai nimettömän puhelun. Soittaja ilmoitti, että oli kyennyt avaamaan yhtiön suositut lukot kuulakärkikynällä. Parin päivän päästä blogosfäärissä kuhisi. Ongelma oli julkistettu ensin polkupyöräharrastelijoiden foorumilla, josta se oli levinnyt suosittuihin blogeihin. Joku macgyver oli tehnyt aiheesta jopa videon. […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Sosiaaliseen mediaan ei mennä ostoksille

Sosiaalinen media ei ole paikka, josta ensisijaisesti etsitään ostettavaa. Siksi yrityksellä pitää olla erikseen paikka, jonne löydetään ostoksille. Kaupanteko alkaa yleensä tiedonhankinnalla hakukoneesta. Tärkeää silloin on saada ”kauppapaikka” hakutulosten kärkipäähän. Tässä on Facebookilla, Twitterillä, Google plussalla ja LinkedInillä statistin rooli – ei merkityksetön, mutta vähäinen. Yhteisöpalveluilla on oma roolinsa ostoprosessissa. Nuoremmilla ikäluokilla merkitys on suurempi, […]

Kategoriat
Bloggaaminen Facebook Sosiaalinen media

Herätä uinuvat tykkääjät Facebookissa

Tuntuuko siltä, että kukaan ei enää tykkää ja kommentoi Facebook-päivityksiäsi? Oletko kuullut, että Facebook on rajoittanut sivusi näkyvyyttä faneille? No, se on puppua. Facebook ei rajoita yrityssivusi näkyvyyttä. Teet sen ihan itse.

Kategoriat
Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

4 vaihetta juorun pysäyttämiseen verkossa

Kirjoittavista häiriköistä voi muodostua yritykselle tai yksittäiselle asiantuntijalle todellinen riesa. Yrityksen tai asiantuntijan nimellä googlatessa ikävät viestit saattavat nousta hakutuloksissa kärkeen. Pahimmassa tapauksessa esille nousevat perättömät juorut tai jo sovitut vanhat asiat. Netistä mitään ei saa kokonaan poistettua, joten häiritsevä sisältö on saatava lakaistua virtuaalimaton alle.