Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Miksi sisältömarkkinointi kannattaa aloittaa bloggaamalla?

Neljä syytä, miksi sisältömarkkinointi kannattaa aloittaa bloggaamalla.

Kategoriat
Bloggaaminen

Bloggaajan 3 suurinta haastetta

Bloggaaminen ei ole helppoa. Jos kuvittelet bloggaamisen olevan helppoa – puhumattakaan siitä, että luulet bloggaamisella tienaavasi helposti – olet väärässä. Jos joku on uskotellut sinulle niin, sinua on sumutettu pahemman kerran. Bloggaaminen voi olla kivaa ja sillä voi tienata, mutta joudut tekemään täyden päivätyön ja joskus ylitöitäkin. Riippuen siitä, missä vaiheessa olet bloggaajan uraa, sinulla […]

Kategoriat
Bloggaaminen Sisältömarkkinointi

Miten satunnaisista surffaajista sitoutetaan seuraajia? – 6 keinoa koukuttaa lukijat

Bloggaaja on julkaisija, jonka tavoitteena on kerätä sitoutuneita seuraajia. Satunnaisia surffaajia on helppo pyydystää hakukoneoptimoinnilla tai mainonnalla, mutta kunnolla koukuttaminen onkin paljon haastavampaa. Englanninkielessä käytetään sitouttaminen (engagement) -sanaa. Minä tykkää koukuttamisesta. Koukkuun tarttunutta, eli sitoutettua, pitää kai kutsua sitoutuneeksi (tai saaliiksi tai vonkaleeksi). Oleellista on saada lukijat uudelleen ja uudelleen blogin pariin. Asiaa voi tietysti […]

Kategoriat
Bloggaaminen Hakukoneoptimointi Sisältömarkkinointi

Montako sanaa on tarpeeksi blogipostaukseen?

Hakukoneoptimoinnista kiinnostuneet bloggaajat seuraavat silmä kovana, miten Google fiksaa algoritmiaan suosimaan aina vaan pidempiä tekstejä. Muutama vuosi sitten suositukset olivat 300 – 500 sanaa. Nyt puhutaan jo tuhannen ja yhden sanan tarinoista. Pitäisikö tekstin olla yli 1200 sanaa? Osa bloggaajista on sitä mieltä, että Googlen algoritmeille voi antaa piut paut. Osa voi ja osa ei. […]

Kategoriat
Bloggaaminen

Onko blogissasi ruuhkaa? – 4 työkalua kävijäseurantaan

Mistä voit tietää, onko blogisivustosi autio vai ruuhkainen? Blogiin kannattaa asentaa kävijäseurantatyökalu. Kävijäseurannalla voi seurata kävijöiden erilaisia liikkeitä. Luonnollisesti on kiinnostavaa, kuinka paljon blogissa on kuukausittaisia vierailijoita. Sen lisäksi kannattaa tarkkailla, kuinka paljon kommentteja artikkelisi keräävät ja jaetaanko sisältöjäsi sosiaalisessa mediassa.